DoctorBusiness: aplicația potrivită la momentul potrivit pentru afacerea ta

Un vis împlinit 

Deși sunt harnică așa cum îi stă bine unei furnici, nu stau locului, sunt curioasă, fac/desfac toată ziua, la afaceri nu sunt cine știe ce.
Cunosc regulile și teoria că doar am fost mare tocilară în școală, știu să citesc din scoarță în scoarță,  încerc să aplic regulile, dar deocamdată nu reușesc nimic. Sau mi se pare că nu reușesc.

Faza este că aici în mușuroi, unde avem o comunitate unită și solidă, am o ceainărie. Am visat toată viața la ea și știam orice detaliu despre cum aș vrea să arate: un local micuț, cochet,  măsuțe rotunde, fețe de masă multicolore, flori albe. Ceaiuri de toate felurile și de toate aromele. Prăjiturele de casă, fursecuri din ierburi, spațiu pentru ateliere și mici petreceri cu ceai. Și mult mult soare. Se numește Casa de Ceai a Furnicii.

 

Necazuri

Am fost foarte fericită când am reușit să o fac exact așa cum am sperat și cum am visat mulți ani. Ceaiurile le import din alt mușuroi, ingredientele pentru prăjiturele și fursecuri le cresc în grădina mea.  Rețetele le inventez chiar eu, neputându-mă opri din a oferi diversitate cât mai mare. Am fost fericită când clienții au început să ne treacă pragul, dar și mai fericită am fost când au început să ne recomande și altora.

Dar, dacă la visat mă pricep tare bine, la gestionat toate hârtiile cu afacerea nu reușesc deloc să mă concentrez. Mi-am luat un contabil furnic să mă ajute să le țin în regulă, să nu îmi scape ceva și să mai de plată și vreo amendă, Doamne fereste dacă pică vreun control.

Dar, de la un timp,  în afară de kilogramele care se adunau din cauza ca mâncam eu toate prăjiturile care rămâneau, alt câștig nu vedeam. Aproape că uitasem cum arată banii pentru că nu prea aveam niciodată nici cash pe la ceainărie, nici prin conturi.

Noaptea când nu aveam somn mergeam acolo, mai mâncam o prăjitură, mai beam un ceai calmant și mă frământam noapte de noapte legat de situația dată.

Consultant financiar?

Contabilul, la început, tot dădea din umeri când îl tot întrebam de ce ies balanțele pe minus sau dacă pe plus, de ce abia se vede plusul ăla.  Într-o zi însă m-a sunat entuziasmat și mi-a zis:

   – Știu cum poți să afli de ce ieși mereu pe minus sau pe un câștig de vai de el! Ai nevoie de un consultant financiar personal. Adică un fel de doctor care analizează simptomele afacerii tale și te sfătuiește ce tratament să aplici pentru a se face bine. 

Dacă la început m-am bucurat să îl aud că știe ce am de făcut, când am auzit că iar trebuie să mai plătesc un om, m-am făcut și mai mică decât sunt și am gemut:

   – De unde să îl mai plătesc și pe el? Poate să îl iau în locul tău? Pe datorie o vrea să mă ajute?

   – Stai așa, a zis contabilul vizibil grăbit și cred că și un pic panicat de ideea că aș putea renunța la el. Nu e vorba de a plăti chiar un om, și nici nu e vorba de a plăti sume mari cum se plătește pentru alte servicii. 

Aha, m-am gândit eu, recunoaște că îl plătesc sume mari.. buun.

 

Aplicația minune

–  Este vorba despre o aplicație! Un soft care în 5 secunde după ce încarci balanța contabilă, face analiza financiară a situației tale și îți dă un raport detaliat despre afacerea ta: ce e sănătos, ce s-a îmbolnăvit, ce medicamente să îi dai. Și nici măcar nu e scump, doar 50 lei.

–  Ăăăă, ceee? ce tot zici acolo? Ce aplicație, cum în 5 secunde? Ești nebun? Vrei să mă mai scurgi de niște bani?

– Hai, calm, Furni! Eram sigur că vei fi foarte reticentă așa că, uite, pentru a te convinge, am făcut-o eu deja. Am folosit aplicatia DoctorBusiness, am încărcat eu balanța că doar am acces la ea. Și nici banii nu ți-i iau dacă promiți că vei analiza atent toate rapoartele primite și vei încerca să pui în aplicare soluțiile propuse acolo. Poți accesa rapoartul fie de pe telefon, fie de pe laptopul tău mișto.

Pentru prima dată viață am amuțit. Și cine mă cunoaște, ar putea spune că așa ceva nu se întâmplă prea des. Eu chiar și prin somn vorbesc.

   – Hei, mai ești la telefon? mă întrebă contabilul de la celălalt fir.

   – Da, da, zic eu rapid. Vorbim mai târziu. Merg să îmi fac un ceai. 

   – Dar, stai…l-am mai auzit spunând înainte să închid.

 

Beneficiile aplicației DoctorBusiness

Peste 30 minute, contabilul intra în fugă pe ușa ceainăriei. Mă căuta speriat cu privirea.

   – Sunt aici! i-am strigat eu de la măsuța de lângă geam. Zâmbetul meu larg l-a făcut să respire adânc și parcă ușurat. I-o fi fost frică că nu vreau să mai am de a face cu el? Eram înconjurată de hârtii și hârtiuțe pe care notasem tot ce citisem în rapoartele primite de la Doctor. DoctorBusiness!

I-am făcut loc și contabilului lângă mine și am început să analizăm împreună toate informațiile primite.

Am fost fascinată de tot ce am aflat din acel raport.

În primul rând nu mă așteptam să înțeleg ceva. Credeam că voi leșina la vederea termenilor complicați și indescifrabili pentru o artistă ca mine. Dar, am avut surpriza să văd că toți termenii folosiți sunt ușor de înțeles de orice nespecialist.

Apoi, pentru OCD-ista din mine, mi-a plăcut felul foarte bine structurat, organizat al informației, fără să mă bulverseze trecerea de la o categorie de informații la alta.

 

Tratamentul perfect: și în afaceri, și în viață

Am văzut că fac greșeli cu duiumul, a trebuit să iau o groază de notițe. Nu eram pregătită să mă apuc de toate în același timp, așa că am ales 3  care mi s-au părut mai importante. Mi le-am trecut frumușel în agenda mea cu floricele :

    1. Dau banii pe diverse fără să îmi stabilesc din timp cât și în ce lună cheltui. Deci cheltuieli prea multe, necontrolate, uneori inutile( de aici și prea multe prăjituri pe care ajungeam să le mănânc eu).  Soluția propusă a fost să îmi fac un buget al cheltuielilor, împărțit pe categorii și prioritizat pe luni. Și să nu mă abat de la el.
    2. Prețuri de vânzare prea mici pentru cât plătesc pentru materiale. Poate mi se părea că daca le iau din grădină sunt gratis, dar aparent, trebuie să țin cont și de cheltuielile cu grădina și cu întreținerea. Respectiv am fost sfătuită și de contabil ( care înțelege cifrele mai bine) să calculez mai bine costurile de producție pentru a fixa prețuri de vânzare corecte.
    3. Închirierea spațiului cu plata peste trei luni. Se pare ca nu se face așa, mi-am blochat banii prea mult timp. De sfat nu mai aveam nevoie, am înțeles și singură să nu mai fac.

Am continuat să adaug progresiv câte trei idei și soluții de rezolvat până am reușit să îmi repun afacerea pe picioare.

Ultima soluție pe care nu mai știu dacă mi-a sugerat-o DoctorBusiness sau doar capul meu amorezat a fost să fac un parteneriat cu Contabilul. Am pus împreună toate resursele, am analizat încă o dată sugestiile din raportul primit și am hotărât să lărgim spațiul și să facem alături un mic loc de joacă unde cei mici se pot distra în timp ce părinții își beau ceaiul.

Mai ales că în curând vom avea nevoie și noi de acest spațiu pentru copii.

Acest articol a fost scris pentru Superblog Spring’22