HotelRunner – de la rezervări la rapoarte detaliate și comparații tarife- platforma care ajută la gestionarea profitabilă a unui hotel

Am ieșit pe balconul unei camere și am tras aer în piept. Verdele și liniștea înconjoară pensiunea și mă relaxează. De mâine de la terasa din curte se vor auzi chicoteli, iar mirosul de crud și verde va fi completat de aromele care vor veni din mica bucătărie de vară. Amestecul lor va crea tuturor senzația de acasă, senzația de pace, bucurie și liniște.

Pensiunea mea își deschide de mâine ușile!

Totul este pregătit! Cele 12 camere spațioase cu balcoane și vedere minunată sunt curate și aranjate!

Curtea, locul de joacă pentru copii, terasa și bucătăria compartimentată eficient, așteaptă vizitatorii!

Acum un an, când ne-am apucat de renovat nu credeam că imediat cum terminăm vom și reuși să o promovăm atât de bine încât să o avem rezervată pentru următoarele 6 luni.

Dar într-o zi, vecinul nostru ne-a zis să aruncăm o privire pe HotelRunner.

Soluția ideală pentru o gestiune mai eficientă a rezervărilor din domeniul hotelier

HotelRunner este o platformă al cărui scop principal este să ofere un sistem eficient de rezervări pentru hoteluri, pensiuni sau alte forme de cazare hotelieră.

Platforma HotelRunner este pe piață de peste 10 ani și oferă afacerilor hoteliere soluții digitale pentru performanță și beneficii financiare reale. 

În martie anul acesta a trecut la alt nivel din punct de vedere al automatizării și a lansat o nouă platformă „Autopilot„.  Această inovație în domeniul tehnologiei turistice, împreună cu alte 15  funcționalități active în prezent permite  oricărui proprietar de unitate hotelieră să automatizeze vânzările, distribuția și operațiunile legate de cazare, dar și să integreze și să comunice cu alți colegi sau concurenți din domeniu. Strategiile de marketing realizate pe baza acestora cresc profiturile și permit fidelizarea clienților pe termen lung.

Gestiunea rezervărilor este mult mai simplă cu funcționalitatea Channel Manager și Guest Relationship Management

Vecinul cu pontul are un hotel cu peste 100 camere. E situat destul de departe de mine ca să nu ne simțim în concurență, dar și destul de aproape ca să ne putem ajuta. Și ne suntem alături de fiecare dată când putem.

El mi-a povestit că prima funcționalitate de la HotelRunner pe care a început să o folosească a fost Managementul Canalelor de rezervări/Channel manager

Înainte de asta era o nebunie să urmărească toate rezervările de pe toate site-urile pe care se înscrisese, de pe site-ul propriu, de pe mail, agenții de turism, site-ul cu sistem de rezervări, de la telefon, etc. O dată ce a făcut apel la această funcționalitate, a beneficiat de conexiune simultană și bidirecțională cu toate canalele de vânzări la care făcuse apel. HotelRunner le capitalizează și permite managerului hotelului să vizualizeze, de pe o singură platformă, dar și foarte ușor toate rezervările făcute indiferent din ce colț al lumii.

Prin Platforma HotelRunner are conexiune directă cu canale de rezervare ca Booking, airbnb, agenții de turism, și altele

Și nu doar atât, prin HotelRunner se pot accesa și alte canale de rezervări care pot ajuta la promovarea și cunoașterea mai bună a hotelului. Peste 30 canale disponibile gratuit, dar și peste 60 canale premium sunt deja conectate la HotelRunner, iar numărul lor crește mereu.

 

Iar cu Guest Relationship Management, o altă funcționalitate utilizată de el,  a reușit să mențină legătura cu clienții, să le facă oferte în timp real, să le propună cupoane, vouchere și reduceri în funcție de profilul fiecăruia.

Ce am ales eu pentru pensiunea inimii mele de pe HotelRunner și cum mă ajută?

Vecinul mi-a arătat și cum urmărește el toate rezervările, cum compară informațiile, cum scoate rapoarte despre rezervările avute, de unde, cum, pentru când.

Am intrat și eu să văd ce e cu acest HotelRunner.

Compania are într-adevăr mai multe instrumente cu ajutorul cărora sistemul de rezervări este gestionat în mod eficient și eficace.

Mi se pare că, în prezent, un site cu motor de rezervări este indispensabil pentru un proprietar de proprietate hotelieră. Chiar dacă se pot folosi și alte canale de comunicare, site-ul este, mereu, principalul canal de vânzări directe.

 

Eu cu mica mea pensiune, nu am nici site. A fost firesc să fiu atrasă de funcționalitatea și serviciul de hotel-website.

  • Este rapid de realizat și ușor/intuitiv de folosit, chiar și pentru atehnica din mine
  • Include un motor de rezervare
  • Permite gestionarea facilă a rezervărilor prin panoul de control oferit
  • Integrează și permite plata directă online prin mai multe sisteme de plată, dar și o conversie automată în moneda locală a utilizatorului.
  • Costă mai puțin decât dezvoltarea unui site web dedicat de la zero.
  • Partea tehnică este responsabilitatea HotelRunner: securizare, întreținere, backup
  • Poate fi folosit în mai mult de 80 limbi și peste 150 monede internationale.
  • Este utilizabil și accesibil de pe telefon.

De la vis la realitate

Și uite-mă astăzi cum stau pe balcon și respir adânc. Mă relaxez și folosesc timpul pe care l-am obținut ca să visez la viitor.

    –  Mami, mami, trezește-te, mi-ai promis niște clătite, aud o voce.

Junioara trage de mine, iar eu deschid ochii. Am adormit pe șezlongul din curtea pensiunii. Mă uit zăpăcită în jur și nu înțeleg ce e cu mine, unde sunt, ce fac.

Chiar suntem la pensiunea din vis!

Doar că, trezindu-mă mai bine, îmi dau seama că nu este pensiunea mea, ci cea la care am venit să ne petrecem weekendul în familie lărgită, cu prieteni și rude apropiate.

Îi promit junioarei că în 5 minute vin la clătite și scot rapid telefonul. Caut repede pe internet să văd dacă măcar există acest HotelRunner.

Și da, este!

E o platformă end-to-end  ( adică una cu servicii de la cap la coadă, de la început până la capăt ) utilizată de peste 64 mii de hoteluri din 193 țări și 2306 orașe!

   – Doamne-Dumnezeule, ce-o fi cu visul acesta al meu și de ce l-am avut? mă întreb în timp ce mă uit rapid și după alte informații pe site. 

Se pare că soluțiile inovatoare și beneficiile aduse pentru creșterea afacerii au făcut ca numărul rezervărilor gestionate prin HotelRunner să depășească 3 milioane în 2022.

Iar din mărturiile clienților reiese că HotelRunner este o comoară la casa, pardon, la hotelul sau pensiunea omului. Oamenii se laudă că folosind serviciile lor sunt, acum, mai relaxați și au mai mult timp pentru îmbunătățirea calității serviciilor.

  –  Bun, deci, e un semn să folosesc și eu. Tot ce îmi lipsește este să am proprietatea mea, îmi zic, ridicându-mă de pe șezlongul din curte.

În bucătărie era vânzoleală ca de Paști, când unul gătește găina, altul pasca și al treilea vopsește ouăle. Aici se pregătea prânzul pe care urma să îl mâncăm la umbra nucului bătrân și umbros din curte. M-am apucat de clătite reflectând la cele visate și citite.

 

De ce aș apela la HotelRunner pentru pensiunea din visul meu?

Instrumentele disponibile pentru orice tip de situație

Întorc clătitele, pun pe farfurie, dar mintea îmi zboară în toate direcțiile. Nu observ că junioara nu mai așteaptă prânzul și începe să le mănânce.

Dacă într-o zi pensiunea aceasta va fi de vânzare (iar eu voi avea bani), o voi cumpăra. Mă gândesc chiar să joc la  loto în următoarea perioadă. Prea a coincis ce am aflat în vis despre HotelRunner și cum m-a ajutat să mă promovez cu ceea ce am citit apoi despre serviciile lor. Așa că mă pregătesc deja moral de viitoarea mea afacere în domeniul hotelier. Mai învârt o clătită și mă tot gândesc la ce am mai citit pe acolo.

Doamne, dar eu nici nu știam că există atâtea instrumente disponibile într-un singur loc și care pot ajuta și crește succesul acestui tip de afacere.

 

 

Pe lângă Crearea de website, Management Channel și Guest Relationship Management pe care le-am visat, HotelRunner oferă și alte funcționalități:

  • Introducerea unui motor de rezervări pe un site deja existent
  • Instant updates/Actualizarea în timp real a disponibilităților și tarifelor pe toate canalele de rezervări
  • Gestionarea de pe orice device mobil din orice colț al lumii (mobile operations)
  • Introducerea unui motor de promoții care permite atragerea noilor clienți cu oferte speciale, vouchere, cupoane, reduceri pentru rezervări din timp sau last minute.
  • Utilizarea unui Sistem de Management al proprietății (PMS) care permit un management al hotelului/pensiunii de la A la Z. Prin PSM se pot realiza automat, dar  și eficient rezervări, anulări, verificarea stării camerelor, alocarea și urmărirea realizării sarcinilor de către personal, dar și multe altele.
  • Monitorizarea rezervărilor în timp real indiferent de numărul de canale folosite
  • Automatizarea prețurilor și disponibilități în funcție de sezon, sărbători și de repartiția zile lucrătoare sau weekenduri.
  • Utilizarea alertelor și recomandărilor primite pe baza inteligenței artificiale folosite
  • Tablouri de bord personalizate și cu rapoarte detaliate care permit analize, comparații și realizare strategii optime
  • Optimizarea automată a conținutului site-ului

    –  Ce zici? Să mă opresc din gândit? o întreb pe junioară.

Când meditez așa activ, dau din buze și junioara zice că par posedată. O văd cu coada ochiului că mă privește amuzată ( dar și nerăbdătoare că nu fac clătite cu aceeași viteză cu care le mănâncă ea ).

Beneficii din prima clipă

Sunt atât de entuziasmată de tot ce am aflat că mă gândesc să merg să întreb proprietarii casei dacă nu vând.. stai, nu am bani. Până câștig la loto, îi voi întreba dacă pot să îi ajut eu să folosească HotelRunner și să beneficieze astfel de:

  • Maximizare profituri beneficiind de diversele funcționalități
  • Economisire timp lăsând instrumentele automate să lucreze pentru ei
  • Reducere costuri care țin de gestiunea operațiunilor proprietății dar și a rezervărilor
  • Creșterea eficienței echipei și a operațiunilor utilizând PMS
  • Creșterea satisfacției clienților prin motoarele de promoții, comunicarea automată și personalizată cu ei

 Și dacă într-o zi voi câștiga la loto, eu știu deja în ce voi investi și cum îmi voi dezvolta afacerea într-un mod profitabil. Numai dă, tu, Doamne, o mână de noroc să câștig, da?

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2023