Când spațiul disponibil devine insuficient
Noi trei și motanul dungat am trăit o vreme îndelungată în două camere.
Al treilea spațiu disponibil în casuță era mai degrabă o cămară, mult mai mică, dar o camera totuși. Cu geam, ușă, patru pereți. A fost ani de zile locul unde depozitam de toate: 3 valize de dimensiune diferită, 4 genți cu haine de vară sau de iarnă în funcție de sezon, o sanie, 3 trotinete, 3 perechi de role, două biciclete, 4 scaune pe care le foloseam doar când aveam musafiri, bradul, podoabele și multe altele. Uneori ne apucam de sortat în ideea să mai eliberăm din spațiu, dar ajungeam doar să le mutăm dintr-o parte în alta pentru că totul ni se părea necesar.
Când Junioara și-a anunțat venirea ne-am bucurat pentru că ne pierdusem speranța.
Dar acum suntem într-o nebunie totală legată de organizarea și reorganizarea spațiului.
În casa pe care urmează să o cumpărăm nu ne putem muta anul acesta. Și nici anul viitor din câte am înțeles.
A.mic care urmează să vină pe lume în primăvară nu poate sta cu A.mare într-o cameră pentru că diferența de aproape 12 ani e prea mare pentru a avea aceleași interse și obiecte de folosit. În plus, lucrurile ambelor fete nu ar încăpea într-o singură cameră nici dacă le agățăm de pereți.
A.mic ar încăpea să doarmă cu noi în cameră, dar o putem primi doar pe ea, fără lucrurile ei. Nu au loc, camera este deja organizată astfel încât să ocupăm orice bucățică de spațiu fără să ne sufocăm.
Avem nevoie de idei pentru următorii doi ani și unica soluție de moment este să transformăm a treia cameră/depozitul în cea a Junioarei.
Schița camerei a fost foarte ușor de făcut, știm deja de ce e nevoie într-o cameră de copil pentru a fi util și practic.
Am contactat un meșter pentru a ne ajuta cu îndreptarea pereților și pentru a reface podeaua. Știam că e foarte ocupat și că e nevoie să faci programare cu ceva timp înainte.
Când ne-a spus că poate veni de săptămâna următoare pentru că s-a anulat o comandă ne-am bucurat că junioara e norocoasă. Dar ne-am și panicat. Ce facem cu toate lucrurile din depozit? Unde le înghesuim așa repede?
– La câte lucruri aveți aici cel mai bine este să închiriați un spațiu de depozitare de la cei cu containerele si boxele, ne-a spus meșterul care venise să măsoare spațiul de renovat pentru a comanda materialele necesare.
În afară de boxele de la subsolul blocului care nu erau cele mai sigure locuri de depozitare,nu mai auzisem posibilitatea de a avea la discreție o boxă sau un container pentru asta.
Cum accesezi serviciile LaDepozit?
Ne-am uitat cu Furnicul Moromete cu neîncredere unul la altul, dar cu speranță la G., meșterul care venise cu ideea.
El ne-a povestit că auzise despre LaDepozit, un concept de self storage apărut în 2019 pe Piața Românească și care propune spre închiriere spații de diverse mărimi de la boxe de 3,75mp la containere de 28 mp.
Inima ne-a venit la loc un pic când am auzit de o soluție de acest gen, dar aveam o groază de întrebări.
G. ne-a spus că știe doar că unii dintre clienții lui erau foarte mulțumiți de această soluție și că pentru mai multe detalii ar fi bine să ne îndreptăm către cei care oferă serviciul și să întrebăm tot ce ne interesează. Întâi am intrat pe site-ul lor și am analizat toate informațiile disponibile.
Etapa 1. Identificare dimensiuni spațiu necesar.
Prima întrebare pe care ne-am pus-o a fost cum știm de cât spațiu de depozitare avem nevoie să închiriem. E nevoie de o boxă sau de un container? De un container de 14 mp sau de unul de 28 mp?
Pe site-ul companiei am găsit un calculator de spațiu. Foarte intuitiv și fără a avea nevoie de instrucțiuni detaliate, am introdus cam tot ce știam despre obiectele pe care voiam să le depozităm, am mai adăugat câteva cutii în plus să fie de rezervă. Imediat calculatorul ne-a sugerat un container de 14 mp. La descrierea spațiilor de depozitare posibile, am găsit containerul depozitare de 14 mp și am analizat toate detaliile, inclusiv simularea care propune o idee de aranjare cât mai eficientă a lucrurilor.
Etapa 2. Cerere ofertă
LaDepozit are în prezent spații în 3 locații din zona Bucureștiului: Nord – în Otopeni, Est în Unirii și Sud în Soseaua Giurgiului.
Prețurile pentru închirierea spațiului sunt diferite în funcție de volum, locație, termen de închiriere.
Astfel că, pentru a avea un preț corect, se face întâi o cerere de ofertă. Răspunsul vine imediat pe mail și oferă toate detaliile necesare legate de spațiu, preț și serviciile incluse.
Etapa 3. Vizitare spații
În mailul de răspuns pentru cererea de ofertă am primit și recomandarea de a vizita întâi spațiile înainte de a ne hotărî și rezerva.
Așa că am făcut o programare și am mers până în locația din Unirii.
Acolo am aflat mai multe informații despre serviciile lor.
Captură de ecran de pe site-ul Ladepozit
Accessibilitate:
Fie că esti persoană fizică sau juridică este foarte ușor să accesezi atât serviciile cât și spațiile de depozitare oferite.
Locațiile LaDepozit sunt foarte ușor de accesat fie cu autoturismul, fie cu un camion sau un tir chiar până la ușa spațiului de stocare. Amplasarea lor în zone diferite facilitează accesul persoanelor din toate colțurile Bucureștiului în funcție de distanța de parcurs.
Digitalizarea și atenția către client a permis introducerea unor sisteme de control acces pentru orice moment pentru client. Astfel el poate accesa bunurile oricând apare nevoia (24/7) (de ex. dacă ai primit cadou un bilet de avion surpriză pentru a doua zi, te poti duce și noaptea să iei valiza potrivită pentru zbor).
Pentru fiecare dintre spațiile existente, compania oferă maxim de detalii despre fiecare( dimensiuni, volum, formă, etc), precum și un mic video de prezentare a unei posibilități de aranjare.
Contractul de închiriere al depozitului poate fi făcut pe termen scurt mediu sau lung, dar totuși clientul poate renunța oricând dacă nu mai are nevoie de spațiu.
Accesarea unei oferte este și ea foarte facilă, la un click distanță iar ulterior, încheierea unui contract se face rapid fiind necesar un minim de acte care să identifice clientul.
Siguranță:
Toate bunurile stocate în spațiile LaDepozit sunt în siguranță pentru că sunt asigurate, dar și pentru că în locații există un sistem de securitate și supraveghere video 24/7.
Suplimentar pentru o siguranță și mai mare, fiecare locator poate să adauge o alarmă individuală conectată la sistemul lor.
În plus, clientul este unicul deținător al cheii de acces la spațiul închiriat, iar în locațiile companiei nu au acces alte persoane străine. Accesarea bunurilor, dar și plata facturilor se face automat prin aplicația folosită de fiecare client pe tot parcursul contractului.
Captură de ecran de pe site-ul Ladepozit
Servicii suplimentare oferite
În funcție de nevoia clientului, compania pune la dispoziție și alte servicii suplimentare pentru a facilita accesarea și utilizarea spațiilor: autoutilitare, lize, cărucioare, transpaleți, chingi, etc.
La cerere, orice client poate primi ajutor pentru manipularea sau chiar împachetarea obiectelor. Iar pentru mutarea și transportul obiectelor se pot închiria dube de 8 sau 13 mc sau platforme auto ( cu șofer sau fără).
Pentru fiecare dintre servicii se poate cere o ofertă de preț.
Serviciile suplimentare oferite de LaDepozit nu se opresc aici. Compania ține cont de orice feedback venit din partea clienților și își îmbunătățește continuu atât calitatea cât și cantitatea serviciilor oferite.
Etapa 4. Încheiere contract și mutarea obiectelor.
O dată ce ne-am hotărât și am primit răspunsurile la toate întrebările Încheierea contractului se face foarte ușor, pentru minim o lună, pe baza actului de identitate pentru persoane fizice. După încheierea contractului am instalat o aplicație care ne permite accesul automatizat la spațiul închiriat și… am eliberat depozitul pentru a-l transforma în cameră.
De ce să faci apel la servicii de Self Storage LaDepozit?
Nevoia de a depozita lucrurile pe un termen limitat mai lung sau mai scurt poate apărea în diverse momente ale vieții. Este un confort psihic să scapi de grija obiectelor care te încurcă pe moment, dar la care nu vrei să renunți. Da, recomand tuturor să facă apel la acest serviciu dacă nu vreți să vă simțiti sufocați de obiecte pe perioade mai lungi sau mai scurte de timp.
Self Storage, în traducere liberă Depozitare cu Autoservire sau Autodepozitare, presupune închirierea unui spațiu de depozitare a lucrurilor personale (boxe sau containere) pe termen mic, mediu sau lung.
Serviciul de Autostocare a bunurilor personale a devenit cunoscut ca o facilitate pentru publicul larg abia în anul 1960 în Texas, iar în Europa a ajuns abia spre anii 80 în Regatul Unit.
LaDepozit a apărut în România în 2019 la început spații de depozitare de 14 și 28 mp localizate în zona de Est a Bucureștiului. În prezent LaDepozit are spații de depozitare localizate în Nordul Capitalei, în Est, dar și în Sud și oferă spații depozitare de diverse dimensiuni de la boxe de 3mp până la containere de 28mp. Din 10 noiembrie vor putea fi închiriate și boxe de 1,75mp, iar planurile societății sunt să deschidă și o locație dedicată celor din Vest.
Toaste spațiile sunt moderne, curate, bine izolate și aerisite. Se pot folosi pentru a depozita atât mobilier și lucruri personale ca în cazul nostru, sau alte obiecte cum ar fi: documente, electronice și chiar și materiale de construcție.
Accesând serviciile lor beneficiați de toate avantajele detaliate mai sus.Noi acum o asteptăm liniștiți pe junioară pentru că avem lucrurile depozitate în siguranță și camera ei pregătită.
Acest articol a fost scris pentru Superblog 2022, ediția de toamnă